vrijdag 19 oktober 2012

TWEE DAGEN LOMMEL, BELGIE

Twee weken nadat we terug zijn uit Griekenland, gaan we weer op pad. Deze keer richting Lommel in België. In de haven liggen mijn zus en zwager en dus een leuke kans om eens bij ze te gaan logeren. We vertrekken op vrijdag 12 oktober als Aad klaar is met zijn werk. We rijden eerst naar de grens net onder Breda. Net over de grens, bij Meer, gaan we de grote weg af en zullen we binnendoor naar Lommel rijden. We komen eerst in het stadje Hoogstraten. Wat ziet dat er gaaf uit zeg, onthouden om hier nog eens naar toe te gaan. We zien enorm veel grote en prachtige huizen. Het is toch altijd een belevenis om door België te rijden, het is toch echt anders dan Nederland. Je ziet natuurlijk overal een 'frietkot' maar we zien ook een vrij grote winkel vol met grasmaaiers. We genieten echt van de trip. Als we in Turnhout komen, gaat Aad even liggen (hij is toch wel erg moe van zijn vroege dienst). Kijk dat is nou zo gemakkelijk met een camper, je hebt alles bij je. Dus Aad even plat en ik vermaak me in een winkelcentrum. Tot mijn plezier is er een grote Casa, soort Xenos maar dan net even iets mooier. Heerlijk om te snuffelen!

Dan weer verder door prachtige natuur, we komen in een enorm bos maar ook bij de meren van Mol. Geweldig leuk hoor, deze trip! Om zes uur komen we aan bij de haven waar mijn zus en zwager met hun boot liggen. Zij hebben 10 jaar geleden hun huis verkocht en wonen sinds die tijd op een boot. Iedere zomer varen ze rond en iedere winter liggen ze dus in Lommel. Het is heel erg leuk om ze weer te zien.


in Lommel bij de haven

De zaterdag vermaken we ons met winkelen in Leopoldsburg en 's middags leer ik kaarten maken van mijn zus. Zondags gaan we naar een vrije markt in Lommel. Erg leuk! In een grote hal zijn allerlei kraampjes. Zo leuk om dingen te zien die je uit je eigen jeugd nog herinnerd. Het is een lekkere grote hal en dus vermaken we ons prima. Na afloop genieten we nog van de veiling, de veilingmeester is een Nederlander en hij maakt iedereen aan het lachen met zijn nuchtere humor. Nog even een kopje thee aan boord en dan rijden we via Antwerpen in twee uur weer naar huis. Het waren heerlijke dagen!


leuk gezicht hé, al die boten

de andere kant ziet er ook mooi uit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten