donderdag 11 augustus 2016

WEEK LUXEMBURG

We gaan een week op pad met Katja, Michiel, Tygo en Fay naar camping Bissen in Heiderscheidergrund in Luxemburg. Vooraf een plaatsje gereserveerd aan de Sure. Het is een typische Luxemburgse camping, niet veel toeters en bellen maar dat hebben we ook niet nodig. De campings ligt langs de rivier en dat is gewoon geweldig! Wij hebben echt een top plaats zo! De tent is snel opgezet en we kunnen lekker buiten genieten van het mooie weer. De kids ontdekken de buiten en binnen speeltuin. Allemaal niet groot, maar ze vinden het helemaal prachtig.

Ons superplekje op camping Bissen in Heiderscheidergrund.
Daar gaat Tygo op zijn luchtbed.

En wat Tygo kan, wil Fay natuurlijk ook kunnen!
 Jammer genoeg hebben we een aantal dagen wat minder weer, maar we vermaken ons toch wel. We doen heel veel spelletjes (heerlijk dat we met ons zessen ook goed kunnen zitten in de camper. We bezoeken het kasteel van Bourscheid. Vooral de audio rondleiding voor kinderen valt erg in de smaak. Daarna gaan we nog even naar Esch sur Sure maar dat stadje valt wat tegen.

Goed luisteren naar de autoguide bij kasteel Bourscheid.

Kasteel Bourscheid.

We bezoeken het winkelcentrum in Pommerloch waar we later ook nog gaan eten bij de Pizza hut. Echt heerlijk gegeten daar. Voor de kinderen is er een kindermenu van nog geen 8 euro en daarvoor krijgen ze stokbrood vooraf, een kleine pizza en een enorm groot ijsje als toetje. Ze genieten volop!

Lekker pizza eten!

En dan een enorm groot ijsje!

Jammie, jammie!

Katja, Michiel en kids bezoeken ook nog de stad Luxemburg. De stad zelf vinden ze wat tegenvallen maar de wandeling langs de kloof is erg leuk. Wij blijven bij de camper want Aad is, jammer genoeg, toch weer erg moe.

In Luxemburg stad.

Mooie stad, Luxemburg stad.

We gaan ook naar Mullerthal, het overbekende watervalletje in Klein Zwitserland. De natuur is hier echt geweldig mooi. Dan lopen we naar de Kohlscheuer een supersmalle rotspartij waar je maar net doorheen kunt lopen.
Bij Mullerthal.

Het overbekende watervalletje bij Mullerthal.

Kohlscheuer.

De laatste dag blijven we op de camping. Het is heerlijk weer en de kids vermaken zich in het water en wij maken een puzzel van 1000 stukjes. Daar zijn we echt de hele dag mee bezig, het duurt zelfs zo lang dat we vrij laat gaan eten. Maar ja, daar hebben we vakantie voor.

Dammetjes bouwen.

Bijna af!

En klaar, we kunnen eindelijk eten (en dus gaat de puzzel weer terug naar 1000 stukjes).

Maandagochtend is het tijd om alles weer in de pakken, wat heel snel gaat. We kijken nog even bij het stuwmeer van de Sure en dan rijden we via Luik weer naar huis.

We kijken terug op een super geslaagde week. Het wat echt heel gezellig met elkaar en heerlijk dat we dat deze keer in Luxemburg konden doen.