zondag 12 mei 2013

TWEE DAGEN ZEELAND

Als Aad is uitgerust na zijn late dienst, vertrekken we op vrijdag 10 mei weer met de camper. Deze keer rijden we naar Hansweert. We rijden via de snelweg zodat we lekker snel op de plaats van bestemming zijn. In Hansweert zijn 5 gratis camperplaatsen en omdat het de dag na Hemelvaart is, hopen we dat we dat er nog een plekje vrij is. Zonder problemen zijn we na een uurtje in Hansweert, en ja hoor, nog plek genoeg! De plekjes zijn niet erg diep, maar ach, de camper kan ook op het gras staan. En zo staan we op deze prachtige locatie met een vrij uitzicht op de Westerschelde. Ook hier weer heel veel boten op het water, maar natuurlijk van heel ander formaat dan bij de Rijn. Hier echt grote zeeschepen die van en naar Antwerpen varen. Prachtig gezicht!

Camperplaats in Hansweert, uitzicht op de Westerschelde.

Lekker veel scheepvaart op de Westerschelde, erg leuk om te zien.

De oude sluizen bij Hansweert.

We maken een rondje langs de Westerschelde. Er staat een flinke wind, heerlijk uitwaaien dus. Koud is het niet en het regent ook niet, dus perfect toch? Het is echt leuk om langs de Westerschelde te lopen. Van alles te zien, zeker op het water. We komen nog een soort praathuis tegen en een oud kanon. Dan terug in de camper voor een bakkie thee met aardbeienvlaai, dat smaakt ons prima!

We lopen nog een keertje Hansweert zelf in en na het avondeten maken we nog een rondje langs de oude sluizen die sinds 1985 niet meer gebruikt worden. Er staat overal veel informatie over de geschiedenis van Hansweert. 's Avonds is het wel wat drukker met campers, we staan er in totaal met 9. Officieel mogen er 5 staan, maar daar wordt niet moeilijk over gedaan.

De volgende morgen is het aan het regenen. We rijden zoveel mogelijk langs de Westerschelde over allerlei kleine weggetjes. Zo komen we in Hoedekenskerke. Hier staat een stoomtrein! Op het traject van Borsele naar Goes ze zijn vier dagen met allerlei stoomtreinen aan het rijden. Erg leuk om te zien! De camper kunnen we gelukkig vlakbij langs de weg parkeren. Prachtig om al deze oude treinen te zien. Er is ook een museum  met natuurlijk een modelspoorbaan. Aad vindt het prachtig, maar ik kan hier ook enorm van genieten

Stoomtrein bij Hoedekenskerke.

Is het niet gaaf?!

Even water bijvullen.

Onze tocht gaat verder, nu naar de Oosterscheldedam. Machtig gezicht blijft dit toch! Hoe vaak je het ook ziet, het is indrukwekkend dat je nu over land rijdt, terwijl er eerst alleen maar zee was. We stoppen even voor wat foto's en dan gaan we weer verder naar de Brouwersdam. Want natuurlijk wil Aad hier even vissen. Hij vindt dit 1 van de beste visplekken die er zijn en meestal vangt hij ook best veel hier. Zo ook deze keer. Aad is helemaal blij met zijn vangst.

Oosterscheldedam, blijft indrukwekkend!
Om vijf uur vertrekken we weer, nu rijden we over Goeree Overflakkee en tot onze grote verbazing zien we  bollenvelden. Nooit geweten dat die hier ook zijn! Dan verder naar de Hoekse Waard waar we overnachten op de camperplaats De Oude Tol bij Oud-Beijerland. Ook hier mag je gratig overnachten. Er zijn 4 plaatsen en gelukkig maar 2 bezet, wij dus ook nu weer blij dat we een plekje hebben.

Bollenvelden op Goeree Overflakkee!

camperplaats De Oude Tol in Oud-Beijerland
Zondag is het moederdag maar, veel belangrijker, 1 van onze kleinkinderen is vandaag jarig! Kyra wordt vandaag alweer 5 jaar! Zij woont in Puttershoek en daar gaan we dan ook naartoe. Na het gezellige bezoek vertrekken we weer naar huis, helaas niet al te laat, want Aad moet om vier uur alweer aan de slag. We zijn maar 2 dagen op pad geweest, maar voor ons gevoel lijkt het veel langer. Heerlijk toch op pad met de camper!